Morten Haakstad overtar etter Hans A Iversen

Arendal Næringsforening har fått ny daglig leder. Første mai starter Morten V. Haakstad  (48) i jobben som leder av foreningen som i slutten av fjoråret rundet 300 medlemsbedrifter.

Styreleder Sidsel Pettersen forteller at det kom inn 12 søknader på jobben som daglig leder etter Hans A. Iversen, og at prosessen har vært grundig.

- Vi satte ned en gruppe innad i styret for å vurdere søknadene. Det som var avgjørende for oss er at den nye lederen er godt kjent med næringslivet i Arendal og omegn. I tillegg har Morten Haakstad solid erfaring både når det gjelder ledelse, nettverksbygging, markedsføring, økonomi- og organisasjonserfaring, forteller Pettersen.

Morten Haakstad kjenner også Arendal Næringsforening veldig godt. Siden 2012 har han sittet som styremedlem i foreningen, og vet at det er en aktiv forening han nå skal lede. I tillegg til Haakstad er Torunn N. Tinghaug ansatt i foreningen.

- Vi arrangerer flere aktiviteter for medlemmene i løpet av året, og jobber hele tiden i tett samarbeid med det offentlige. Foreningen har faste møter med Arendal kommune, og er offentlig høringsinstans i flere saker som berører næringslivet. Det har vært en fantastisk reise i de åtte årene som jeg har jobbet med foreningen, sier avtroppende daglig leder, Hans A. Iversen.

Direktør på Windy Boats AS Morten Haakstad har solid erfaring som leder. Han var i flere år direktør ved båtprodusenten Windy Boats, og før det jobbet han som markedssjef i Scandinavian Retail Group ASA.

- Tror dette blir bra - Jeg tror dette kommer til å bli veldig bra. Morten Haakstad har solid erfaring fra næringslivet, og det er viktig, sier avtroppende leder av foreningen, Hans A. Iversen. Iversen leverte sin oppsigelse ved nyttår, både fordi han senere i år runder 70 år, og fordi han mener at foreningen har godt av forandring. - Alle må jo gi seg før eller senere, og nå følte jeg at tiden inne, sier Iversen. - Selvsagt er det litt vemodig, men alt har sin tid, legger han til.