Cecilie Kaastrup Thorbjørnsen (42) har akkurat rukket å sitte i sjefsstolen som distriktsleder i Huseiernes Landsforbund i syv måneder. Av 23 distriktsledere er hun en av fire kvinner, men hun stortrives med det.
- Nå føler jeg at stolen begynner å bli varm, og vi har mye på gang, sier hun og smiler med hele seg!

- Jeg kunne ikke havnet på en bedre hylle i livet enn denne. I Huseiernes Landsforbund (HL), får jeg jobbe med saker som opptar meg veldig. Med min bakgrunn som eiendomsmegler er jeg veldig opptatt av bolig, hus og hjem, og ser virkelig viktigheten av å være medlem i organisasjonen vår.
- Når folk eier en bil så blir de fort medlem av en bilorganisasjon. Det er liksom en selvfølge
 - Men når folk eier en bolig, da er medlemskap hos oss like viktig! slår hun fast.
6000 medlemmer i Aust-Agder: I dag er det 6.000 medlemmer i HL i Aust-Agder. Dette tallet håper Thorbjørnsen å gjøre noe med.
- Jeg vil gjerne ha med flest mulig. Jeg mener det er kjempeviktig å være medlem hos oss! Og, det er like viktig for gårdeiere å være medlem hos oss, som vanlige huseiere, legger hun til.
Travle dager: Thorbjørnsen har travle dager. Som firebarnsmor til to jenter og to gutter på henholdsvis 18, 15, 12  og 7 år, har hun lært seg kunsten å sjonglere med tiden. Allerede mens ungene var små startet hun på utdanningen, og nå har hun bare den siste biten igjen for å oppnå mastergrad i ledelse, som hun tar gjennom BI i Oslo.
- Det er travle dager, men jeg elsker å lære. Jeg kunne vært evig student, sier hun og ser drømmende ut av vinduet.
- Heldigvis har jeg en livsledsager som er veldig flink. Han og jeg er et uslåelig team, sier hun og smiler.
- Vi har vært sammen i over 25 år. Han er sivilingeniør, og er en god samarbeidspartner både på jobb og hjemme. Gjennom sitt firma Pollen Bygg og Eiendom, kan han gi meg de faglige rådene jeg trenger. Vi diskuterer ofte saker hjemme, og vi er interessert i det samme fagfeltet. - Det funker utmerket!
Villa Cecilie: Jobben som distriktsleder i HL er ikke full tid. Hun jobber cirka 50%  der, og resten av tiden bruker hun på sitt eget firma Villa Cecilie  som hun etablerte i fjor.
- I mitt eget firma driver jeg med alt fra taksering av bolig, til eiendomsrådgivning og boligstyling. I tillegg hjelper jeg med overskjøting av eiendom, seksjonering av boligeiendom, søknader om fradeling av boligtomter, og rådgivning til sameier. Jeg elsker interiør, og hjelper gjerne til om folk trenger råd, smiler hun.
Lekkert kontor: At Cecilie Thorbjørnsen er interessert i interiør er lett å se. Kontoret er smakfullt innredet med en blanding av gammelt og nytt, i en nydelig gråfarge på veggene, og man føler seg hjemme fra første sund.
- Huset i Arrestbakken er bygget i1832. Da jeg kjøpte huset var det mye å ta tak - men nå er jeg fornøyd, smiler hun.
Huset bak Trefoldighetskirken fungerer som kontor for både Villa Cecilie, HL  og hageplanlegger Anneli Rose. I tillegg har huset to leiligheter som blir leid ut.
Arendalsuka: - Hvert år siden Arendalsuka så dagens lys har HL vært til stede med egen stand. Den er kjempeviktig for oss. I år skal vi før første gang arrangere et eget møte. Det blir i den store kinosalen, og her skal selveste Oddvar Stenstrøm være debattleder, forteller hun.
Tema for møtet er ikke helt bestemt, men et møte i HL uten debatt om eiendomsskatt blir det nok ikke.
HL driver med boligpolitikk, og møte mellom politikere og oss tror jeg kan bli veldig nyttig, sier Thorbjørnsen.
Fredsmegler: HL har eget handlingsprogram som gjelder frem til 2017. Programmet består av i alt 6 hovedfagsområder, og vi nevner: Bomiljø, boligpolitikk, gi flere muligheten til å eie sin egen bolig, økonomi/skatter og avgifter, miljø og organisasjon.
- Eier du en bolig i dag er det endel fallgruver. Særlig gjelder dette sameier. Jeg jobber ofte som "fredsmegler". Når mange mennesker bor i samme blokk sier det seg selv at det kan oppstå tvister. Vi har mange advokater i vår organisasjon som gir juridisk bistand i slike og andre saker, og vi ser at nabokrangling er økende, kommenterer hun.
Mange søkere: Det var mange som søkte på jobben som distriktsleder da den ble utlyst. Nettopp derfor er Cecilie Thorbjørnsen både stolt og litt ydmyk i forhold til organisasjonen hun jobber for.
- Jeg føler at de ser meg, og jeg får virkelig lov til å bruke faget mitt. Jeg kunne ikke fått det bedre! sier den blide damen, som understreker viktigheten av å være medlem i Arendal Næringsforening.
- På denne arenaen treffer jeg mange interessante mennesker. Det var en selvfølge for meg å bli med!
Vil du lese mer om Huseiernes Landsforbund? eller Villa Cecilie? klikk deg inn her: www.hl.no www.villacecilie.no
Vi ønsker Cecilie Thorbjørnsen lykke til videre. Vi er stolte av at både Huseiernes Landsforbund og Villa Cecilie er medlem hos oss!
Tekst: Torunn N. Tinghaug/Foto: PRIVAT