Lokalt eierskap

- idealisme eller rett og slett god forretning?

Hvilken rolle spiller det at bedriftene er eid av lokale krefter?

Hvor viktig er styrekompetanse og styresammensetning for økt vekst for virksomheter på Sørlandet?

Bli oppdatert på hvordan bedrifter i regionen utvikler sine vekststrategier.

Delta i diskusjonen og etabler nye relevante bekjentskaper innen styrearbeid.

Konferaniser: Nina Zachariassen

Påmelding: Se skjema nedenfor. Frist 12.02.2019.

Deltakeravgift: kr. 395,-

Program:

08.00 - 08.30 Servering av frokost og mingling

08.30 - ca 11.30 Presentasjoner

Konfransier:

Nina Zachariassen, Senior rådgiver kommunikasjon

Har allsidig erfaring som rådgiver innen kommunikasjon, TV-journalist, freelancer og skuespiller.

Har bl.a jobbet for NAV, Innoventi, Ordkraft og vært kulturredaktør i Agderposten.

Om foredragsholderne:

Telenor Maritime AS ved Adm.dir. Lars Erik Lunøe

«Når lokalt eierskap får global effekt.»
 Hva skjer med eierskap og identitet når lokale gründerbedrifter kjøpes opp av nasjonale og globale aktører?

Telenor Maritime er en ledende maritim kommunikasjonsspesialist med global mobildekning, internet og datatransport for fiskeri-, cruise-, ferje- og offshoreindustrien. Telenor Maritime betjener over 100 rederier, 30   millioner passasjerer og mannskap på mer enn 400 skip.

Egde Consulting AS ved Leder salg og forretningsutvikling    Gisle Stavland

«Når lokalt eierskap gir ketchupeffekt». Fra internasjonalt konsern til lokalt selskap med aktivt eierskap og styring på verdier, tilhørighet og identitet.

Egde Consulting er Sørlandets ledende selskap innen digitale tjenester og er spesialisert innen teknologi, rådgivning, utvikling og design. Sammen utvikler vi Sørlandet til den mest attraktive regionen for digital   verdiskapning.

Arendals Bryggeri AS ved daglig leder Torstein Paulsen
 «Fra konsern til lokalt eierskap». Reisen fra å være en del av et stort konsern til å bli en lokal eiet gründer bedrift.

«Norges stolteste bryggeri» - Arendals Bryggeri ble grunnlagt i 1839 i Arendal. Bryggeriet har vært igjennom mange faser, og nådde sin storhetstid som en del av Ringnes konsernet. I 2009 ble bryggeriet skilt ut av konsernet og overtatt av de ansatte. I dag eies bryggeriet av de ansatte og Otterlei Group AS. Foruten produksjon av egne merkevarer driver bryggeriet med utstrakt leie produksjon.

Evjeklinikken AS ved daglig leder Alf Tore Moen
«Riktig styresammensetning - etablering og utvikling i samarbeid med lokale eiere og Aust-Agder Næringsselskap».

Evjeklinikken er et senter for livsstilsendring og behandling av sykelig overvekt. Vi er en del av spesialisthelsetjenesten, og vår hovedsamarbeidspartner er Helse Sør-Øst. Vi har også pasienter fra andre deler av landet.

Aust-Agder Næringsselskap AS ved Finansieringsrådgiver David M. Simonsen
«Aust-Agder Næringsselskap AS er et investeringsselskap for små og mellomstore bedrifter i Aust-Agder.»

Selskapets formål er å bidra til økt verdiskapning gjennom å tilby risikovillig kapital til nyetablerte og eksisterende bedrifter.

ARRANGØR:
StyreAkademiet Sørlandet i samarbeid med