ØNSKER DU MER KUNNSKAP OM PROSJEKTLEDELSE?

«Grunnlaget for vellykkede prosjekter» er den første av tre moduler i kursprogrammet «Kunsten å lykkes med prosjekterTM».

Kurset vil heve din kompetanse innen praktisk prosjektledelse og beskriver hvilke forhold som må være på plass for å lykkes med prosjekter i moderne virksomheter. Du vil få kunnskap som du kan anvende direkte for å styrke dine prosjekter.

Det passer for prosjektledere og prosjektmedarbeidere som er ferske eller erfarne, fra offentlige eller fra private virksomheter, og som jobber med små og store prosjekter.

Du gjennomfører kurset basert på «flipped classrom» konseptet med forberedende e-læringsmodul og samlingsdag. Kursbevis blir tildelt ved fullførelse av kurset.

Etter kurset skal du ha kunnskap om:
●    Prosjekter og prosjektledelse i moderne virksomheter.
●    Oppskriften på vellykkede prosjekter – fra business case til gevinstrealisering.
●    Prosjektmodeller.
●    Grunnleggende forhold innenfor organisering, planlegging og gjennomføring av prosjekter.

KURSGJENNOMFØRING

Kurset gjennomføres i henhold til «flipped classroom» konseptet med e-læring og 1 dag i klasserom. Etter påmelding får en tilgang til et e-læringskurs som gjennomføres på 2-3 timer. E-læringskurset inneholder 12 korte leksjoner som alle avsluttes med oppgaver. Deltakerne møter så til 1 dag i klasserom godt forberedt med felles kunnskap og terminologi fra e-læringskurset. Klasseromsdagen vil inneholde en god blanding av teori, diskusjoner og praktiske øvelser.

KURSHOLDER

Kursholder er Otto Husby, fra Yrkesskolen. Kursholder har 20 års erfaring fra praktisk prosjektledelse og opplæring for selskaper som Statoil, Telenor, Hydro, Riksrevisjonen, Kongsberggruppen, FMC, Statsbygg, Skanska, Handelshøyskolen BI, NTNU med flere.

KURSARRANGØR

Kurset arrangeres av Agdering og Arendal Næringsforening, i samarbeid med Yreksskolen.

PRIS PÅMELDING

Kurset koster kr 3.900,- for Agdering og Arendal Næringsforenings medlemmer, og 4.500,- for ikke-medlemmer. Prisen inkluderer e-læring, 1 dag i klasserom, kursmateriell og lunsj/kaffe.

Etter påmelding får deltakere tilgang til e-læring (meget enkelt og brukervennlig).

Se kursinvitasjon vedlagt.

For påmelding ta kontakt med: geir@agdering.no eller anders@yrkesskolen.no

Se våre vilkår ved påmelding: http://yrkesskolen.no/vilkaar/

HVA TIDLIGERE DELTAKERE SIER OM KURSET

”Nyttig innføring i prosjektarbeid, med en introduksjon på e-læring først som bidro til at en var godt forberedt til en lærerik kursdag. Godt planlagt og inspirerende undervisning som vi kommer til å følge opp med videre kurs.”
– Tonje Castberg, Senior Claims Advisor hos Gard

”Kurset fungerte veldig bra, e-læring i forkant av kursdagene gjorde at jeg fikk mer igjen for innsatsen. Kan anbefales!”
– Robin Scotland, Driftsleder Marine Harvest