Onsdag 12.mars var det årsmøte i Arendal Næringsforening. Foreningen er i medvind og nye medlemmer melder seg inn. Det er svært positivt!

Arendal Næringsforening avholdt årsmøte onsdag 12. mars. Møtet ble arrangert på Clarion Hotel Tyholmen, og det var femti av medlemmene som kom.

Før selve årsmøtet startet holdt skipsreder Andreas Kjell Lund Ugland foredrag, (se egen sak på hjemmesiden vår), og umiddelbart etter dette fikk vi servert tapas med mye godt innhold.

Innkallingen ble godkjent uten innvendinger.Styrets leder, Sidsel Pettersen, ble valgt til møteleder, og Hans A. Iversen fikk oppgaven å skrive referatet fra møtet. Trygve Haugen fra Carlsen Fritzøe ble valgt til å underskrive protokollen.Årsregnskapet med noter ble gjennomgått av daglig leder. Regnskapet viser et overskudd på 209.000 kroner i 2013, og at foreningen har en egenkapital på rundt to millioner kroner.Det største fokuset i 2013 har vært medlemsverving.Daglig leder orienterte om at medlemstallene varierer. Dette blant annet fordi noen av selskapene fusjonerer.Årsmøtet støttet styret i at medlemskontingenten skal økes noe.Kontingenten har stått uforandret i syv år, og siden foreningen nå har ansatt Torunn Nerdalen Tinghaug som konsulent i 60 prosent stilling, vedtok årsmøtet en liten økning.Daglig leder gjennomgikk budsjettet for 2014. Inntektene er budsjettert med 1.420.000 kroner. Kostnadene i foreningen er beregnet til 1.382.000 kroner, og finansinntekter til 50.000 kroner. Det er budsjettert med et overskudd på 88.000 kroner.Det kom ingen bemerkninger til budsjettet for 2014.Under posten valg, overtok valgkomiteen ved formann Geir Martin Larsen fra DnB.Formann Sidsel Pettersen, nestleder Halvard A. Mo, samt Hanne Gulbrandsen og Harald Aasbø var ikke på valg. Jon Mathisen og Morten Haakstad hadde sagt ja til gjenvalg, og ble enstemmig valgt.Også revisor, Pricewaterhouse Coopers, ble gjenvalgt. Det samme gjorde Geir M. Larsen og Jan Sigvartsen i valgkomiteen. Hans Jakob Bjerkholt var ikke på valg i år.