Willy Kristiansen og Tom Arild Sell har vært «sammen» i ti år på jobb. De ser hverandre mer enn de gjør med sine ektefeller, men har ingen planer om å ta ut separasjon ennå.

Tiårsjubileet feiret de med splitter ny butikk i de gamle Volvo-lokalene på Strømsbusletta, og hadde det ikke vært fordi ørene deres står i veien,- ja så hadde glisene deres gått trill rundt akkurat nå.

- Det har vært temmelig vilt her. Første dagen omsatte vi for over 1,5 millioner kroner, og utover uken har vi hatt mange kunder innom her.
- Da jeg fikk se den 200 meter lange køen med kunder før vi åpnet dørene trodde jeg ikke det var sant! Jeg ble faktisk helt skjelven, ler Sell.

Helgen før hadde de invitert familie og venner til dugnad for å flytte butikken, og hele 75 personer løftet og bar, vasket og plasserte varer, i over to døgn.
- det var både slitsomt, morsomt og rørende på en gang, legger Willy Kristiansen til.

Mange kunder ennå: Vi besøker vårt medlem Euronics akkurat på slaget en uke etter åpningen av ny butikk. Og nyhetens interesse har ikke lagt seg ennå. Kundene strømmer inn i butikken, og det er nesten umulig å få snakket med Kristiansen og Sell samtidig. Det virker også som en umulig oppgave å få tatt et bilde med begge to samtidig!

- Siden vi åpnet i dag har vi solgt en tørketrommel, en kaffetrakter, en tv og en vaskemaskin, - så her går det unna! Kommenterer Willy Kristiansen, før han tar oss med på en rundtur i butikken og finner et rolig kontor hvor vi kan snakke.

Vokste ut av Barbu: Euronics, eller gamle Radio og Tv-teknikk, holdt tidligere til i Barbu. Det ble med tiden lite og trangt, og ikke minst var det vanskelig med parkering.

- Det er 5-6 år siden jeg begynte å fleipe med Tom Arild om at lokalene til JM Auto var mitt drømmelokale. Og nå sitter vi her! Det er nesten sånn at jeg må klype meg i armen, forteller Willy Kristiansen.

Byens mest brukte vei: På spørsmål om hvorfor de valgte akkurat Myrene, svarer de to nesten i kor.

- På den måten kan vi beholde alle kundene våre som bor øst for Barbu, og vi kan få nye fra vest. Lokalene ligger jo på byens mest trafikkerte vei, og parkeringsmulighetene er mye bedre. Derfor har vi god tro på at vi skal klare å øke omsetningen til rundt 20-25 millioner i året, sier de to glade herrer.

Tre viktige ord: For å nå dette målet mener de tre ord er viktige: fagkunnskap, ærlighet, og personlig service.

- Til sammen har vi over femti år i bransjen. Det er trygt å handle hos oss, og vi kan jobben vår, sier Sell.

Europas største elektronikk-kjede: Kristiansen og Sell forteller gladelig om kjeden de er en del av. De forteller at Euronics har et gigantisk lager i Sverige på størrelse med hele Arendal, og at de er en del av Europas største elektronikk-kjede. Det finnes mange slike butikker strødd utover hele Norge, og de gleder seg til fortsettelsen.

- Noen av kundene som har vært her sier at de betaler langt mindre her nå, enn da det var bilbutikk her! Ler Tom Arild og Willy Kristiansen til slutt.

Tekst og foto: Torunn Nerdalen Tinghaug