Ivar Grødal er kjent som daglig leder i Henriksen Snekkeri på Stoa. Men mannen driver med mer enn det. Nå har han nylig designet baderoms-innredning for Foss Bad.

FOSS BAD lanserer i disse dager nye møbler og produkter utformet av industridesigner og interiørarkitekt Ivar Grødal fra Arendal.

De to nye kolleksjonene JAZZ og FB 3.0 er baderoms-produsentens satsing på litt mer eksklusive møbler.

Ivar Grødal har også tidligere tegnet møbler og servanter for FOSS, som i flere år er solgt i tusentall gjennom baderoms-butikker og forhandlere i hele Norge, men denne gang var oppdraget å ta frem noe som skiller seg litt mer ut, skriver Foss Bad i en pressemelding.

Resultatet er konseptet JAZZ, et «kommode-inspirert» møbel med tilhørende rundt speil med lys samt et håndholdt speil som standard tilbehør. Videre er kolleksjonen FB 3.0 en mer stram arkitektonisk serie med moduler i eik i ulike størrelser. Serien omfatter både åpne moduler, skuffeseksjoner, speil-skap og sittebenk.

Industridesigner Ivar Grødal driver til daglig «designfabrikken» Henriksen snekkeri i Arendal, hvor også prototyper av møblene til FOSS BAD ble utviklet. (www.designfabrikk.no )

Produktene er med  den nye katalogen til Foss bad samt presentert på deres hjemmeside: www.foss-bad.no

Gøy å se at lokal design blir lagt merke til nasjonalt, og ekstra gøy er det jo at Henriksen Snekkeri er en av våre medlemsbedrifter.

Tekst: Torunn N. Tinghaug
Foto: Henriksen Snekkeri