God jul!

Daglig leder i Arendal Næringsforening, Morten Haakstad har en julehilsen til deg.

Endelig er julen 2016 her og for mange noen kjærkomne dager avkobling med familie og venner. Det er alltid viktig å benytte slike «pusterom» til å lade batteriene og forberede seg på et nytt år.

Arendal Næringsforening legger bak seg et aktivt år, hvor vi har deltatt på mange arenaer og hevdet næringslivets interesser i en rekke sammenhenger. Vi har et meget godt samarbeid med både politisk og administrativ ledelse i Arendal. Det er fint å registrere at viljen til samarbeid og dialog er positiv, - Arendal Næringsforening blir konsultert og involvert i relevante saker.

Hele styret i Arendal Næringsforening er nå deltagere i arbeidet med å utarbeide en ny strategisk næringsplan for kommunen. Det befester foreningens posisjon som Arendals viktigste talerør for næringslivets saker.

Vi har et godt samarbeid med andre næringsforeninger på Sørlandet, og sammen engasjerer vi oss i felles problemstillinger som eksempelvis infrastruktur og vei spørsmål. I Arendal tar vi nå posisjon for å delta aktivt i ny Bypakke Arendal og vår lokale infrastruktur.

Vi har hatt en rekke interessante medlemsmøter og temaene spenner vidt. Mer enn 1 000 deltagere har fått litt faglig påfyll og utvidet nettverket sitt. Vi har lansert en ny hjemmeside, og vi er aktive på sosiale medier. Vi jobber hver dag for å synligjøre næringslivet, foreningen og medlemmene overfor hverandre og vår omverden. Hyggelig er det også å registrere at medlemsmassen er i vekst.

2017 blir spennende, med både utfordringer og muligheter. Vi planlegger nok et aktivt år og ser frem til å bringe næringslivets interesser fremover på banen. Sjekk aktivitets-kalenderen vår for nyttige møter i januar.

Aller først skal vi nyte noen hyggelige juledager, og håper vi kan nyte Arendals flotte natur også i desember.

Vi gleder oss til 2017, -god og fredfull jul ønskes dere alle!

Morten Haakstad