PwC i Arendal inviterer til et spennende og lærerikt frokostseminar om Generativ AI med fokus på hvordan det vil påvirke økonomi- og controllerfunksjoner.

Den siste tiden har det skjedd svært mye innen kunstig intelligens og det teknologiske mulighetsområdet øker eksponentielt. Men hva betyr det egentlig for oss som jobber med økonomi? Det kan være utfordrende å forstå hvordan denne bølgen treffer økonomi- og controllerfunksjoner, og det ønsker vi å gi innsikt i med dette seminaret.

Vi vil forklare generelt hva Generativ AI er, hvorfor det er aktuelt for økonomifunksjoner, gi eksempler på bruksområder og aktuelle teknologier. Vi vil vise til praktiske use-cases om hvordan teknologien kan brukes for å effektivisere og forbedre typiske arbeidsoppgaver som økonomi- og controllerfunksjoner har.

Videre vil vi gi en oversikt og praktiske eksempler over det regulatoriske landskapet for bruk av kunstig intelligens. EU arbeider med sin AI Act. Og hva med GDPR, gir det noen føringer for hvordan vi kan bruke teknologien?

Målgruppen for seminaret: CFOer, økonomiansvarlige, controllere og andre senior fagpersoner innen økonomifunksjonen.

PÅMELDING: I linken ovenfor.

Registrering og frokost fra kl. 07.45. Ingen deltakeravgift.

- Generativ AI - hva er det og hvilke bruksområder det har?
- Hvordan vil Generativ AI påvirke økonomifunksjonene? Praktiske eksempler på bruk av kunstig intelligens i økonomi- og controllerfunksjoner
- Informasjonssikkerhet og risiko ved bruk av generative AI, hva bør man tenke på?
- EU AI Act og GDPR - hvordan påvirker lovverket bruk av AI
- Diskusjon og avslutning